Enkelt Bokföringsprogram
GoEasy - Så Funkar Det...
Så fungerar GoEasy!
Enkelt bokföringsprogram för aktiebolag, enskild firma eller föreningar ingår i vår paketering GoEasy!
Vi har testat nästan alla bokföringsprogram på den svenska marknaden och har kommit fram till att Visma eEkonomi från Visma SPCS är bäst, samtidigt som det är väldigt enkelt att arbeta med även om man inte är något bokföringsproffs!
Vi kan Visma eEkonomi utan och innan och som ett bevis på det är vi av Visma SPCS utsedd som Certifierad byrå i Visma eEkonomi. Vi har valt Visma eEkonomi Smart till vår paketering GoEasy! för att den versionen kopplar ihop din bank med bokföringsprogrammet för automatisk bokföring. Smart & Digitalt!
Väljer du att GoEasy! kommer du att kunna arbeta enklare, smartare och mer digitalt än du troligtvis gör idag. Du kommer kunna ha fullt fokus på det du gör bäst och vad vi tror, gillar mest!
Med full kontroll på hur dina affärer går och företaget mår och med vår hjälp längs vägen, har du de bästa förutsättningar för att kunna ta bättre beslut för ökad lönsamhet och utveckling av verksamheten.
Här nedan förklarar vi alla delar som ingår i GoEasy…
Kundfakturering
När Du Säljer Till Dina Kunder...
Du skapar enkelt en kundfaktura på din dator eller direkt i din mobil. Lika enkelt kan du göra en kreditfaktura om något skulle bli fel. Med ett klick skickar du fakturan digitalt till din kund.
Du har full koll på när dina fakturor skall vara betalda och en påminnelse skickas automatiskt ut om din kund är sen med betalningen, så smart!
Självklart finns fullt stöd för ROT och RUT i systemet!
Yes - Kundfakturering Ingår!
Kvittohantering
Smart Kvittohantering När Du Gjort Ett Kortköp...
Du laddar enkelt upp kvittot när du gör ett kortköp. Ange supersmidigt med hjälp av förvalen i kvittoappen vad inköpet avser och du är klar! Kopplar du din e-post till systemet blir det ännu smartare och kvitton du får via e-post kopplas automatiskt, så smart!
Psst. – kom ihåg att spara det fysiska kvittot så att du följer lagen!
Yes - Kvittohantering Ingår!
Utläggshantering
Privata Utlägg Vid Inköp Till Företaget...
Det här fungerar lika smidigt och enkelt som du fixar kvittohanteringen. Du laddar enkelt upp ett kvitto och använder något av de förvalen som finns i appen för att ange vad inköpet avser och hur pengarna skall återbetalas och du är klar! Enkelt , Smart & Digitalt.
Psst. – även här är det viktigt att komma ihåg att spara det fysiska kvittot så att du följer lagen!
Yes - Utläggshantering Ingår!
Hjälp & support
Vi Hjälper Dig Längs Vägen...
Du kommer alltid att tillgång till hjälp om du inte vet hur du ska göra. I samband med uppstarten så kommer vi hjälpa dig igång och sätta upp allt i systemen utifrån din verksamhet och just dina behov. När det är dags för dig att börja arbeta i systemen har du tillgång till kom-igång guider som visar precis hur du ska göra för att arbeta smartast.
Självklart kan du även ringa till eller chatta med oss under följande tider för personlig hjälp:
Måndag-torsdag: 09.00-11.00 samt 14.00-16.00. Fredagar 09.00-11.00.
Du kan även skicka e-post till oss på: support@easyaccounting.se så försöker vi ge dig svar så fort som möjligt!
Yes - Hjälp & Support Ingår!
Leverantörsbetalningar
När Du Köper Från Dina Leverantörer...
Inköp du gör där du får en faktura sköts smidigt i systemet. Oftast kommer fakturan per automatik in i systemet och den bokförs upp av oss och du attesterar och godkänner den för betalning. Funkar bäst direkt i din mobil men självklart kan du göra det på en dator också, du väljer!
Om du skulle få en pappersfaktura funkar det också.. Fota & ladda upp så funkar det precis som annars. Men du, be de av dina leverantörer som lever kvar i pappersträsket att skicka digitalt istället. Alla är vinnare på det!
Yes - Leverantörsbetalningar ingår!
Lönehantering
Den 25:e Smäller Det... Dags För Lön!
Självklart ingår en smidig lönehantering när det är dags för löneutbetalning. Avvikelser och tillägg hanteras enkelt i systemet. Du attesterar och godkänner utbetalningen och lönebeskeden får du direkt i mobilen och i Kivra. Otroligt smidigt och bra!
Yes - Lönehantering Ingår!
Grafisk Ekonomisk Uppföljning
Full Koll På Hur Det Går Genom Grafisk Presentation...
En av de största fördelarna med vårt upplägg GoEasy är att allting sker i realtid! Allt är aktuellt och uppdaterat vilket gör att du hela tiden grafiskt kan se och följa hur verksamheten utvecklas och går.
Du kommer kunna följa din verksamhet grafiskt i realtid för möjlighet till bättre beslut!
Yes - Grafisk Ekonomisk Uppföljning Ingår!
Bokslut
Bokslutet Arbetar Vi Med Hela Tiden...
Till skillnad från många andra redovisningsbyråer väntar inte vi med bokslutsarbetet till början på nästa år.
Nope, vi arbetar med bokslutet samtidigt som vi hjälper dig med övriga delar. Detta för att kunna ge dig beslutsunderlag löpande under året så du vet när förutsättningar för eventuella investeringar eller möjligheten att expandera verksamheten finns.
Förutom att det här gör att vi kan avluta ett år mycket snabbare kan vi alltid hjälpa dig med ett periodbokslut när du helst behöver det, så bra!
Yes - Bokslut Och Eventuell Årsredovisning ingår!
Inkomstdeklaration
Inkomstdeklaration Till Skattmasen Ingår...
Självklart så ingår även inkomstdeklarationen för ditt företag i GoEasy! När det är dags så fixar vi företagets inkomstdeklaration och ägarens beräkning av möjlig aktieutdelning till lägsta möjliga beskattning.
Vi kan även hjälpa till med övriga privata delar men detta beställer du separat.
Yes - Inkomstdeklaration Ingår!
Rådgivning
Rådgivning För Bättre Affärer Och Ökad Lönsamhet...
Rådgivning ingår alltid i GoEasy! Vi kallar det för Rådgivning Bas och det innebär att vi hjälper dig med rådgivning av lite enklare slag. Det kan vara tips och förslag på vad du kan göra för att ta ditt företag till en högre nivå. Du får rådgivning inom hela ekonomifunktionen i din verksamhet.
Vi kan även hjälpa dig med mer kvalificerad rådgivning och affärsutveckling men detta beställer du separat.