Vanliga Frågor

Svar på vanliga frågor!

Här har vi samlat de vanligaste frågorna kring hur vårt koncept GoEasy! fungerar och hur du kommer igång som kund. 

GoEasy

GoEasy! är namnet på vårt koncept där vi gjort en enkel, smart & digital helhetslösning för ditt företags hela ekonomifunktion.

Allt man behöver för att sköta ett företags ekonomifunktion ingår i GoEasy!

Följande delar ingår:

  • Kundfakturering 
  • Smart Kvittohantering
  • Löpande bokföring
  • Betalningar
  • Lönehantering
  • Grafisk uppföljning
  • Hjälp & Support
  • Bokslut
  • Årsredovisning 
  • Inkomstdeklaration
  • Rådgivning

GoEasy! passar i stort sett alla företagsformer: 

  • Aktiebolag (AB)
  • Enskild näringsverksamhet (Enskild Firma)
  • Handelsbolag (HB)
  • Föreningar
  • Stiftelser

Det är enkelt! Du fyller i vår Intresseanmälan här med den grundläggande information vi behöver för att beräkna ditt fast pris. Vi kommer sedan att ta kontakt med dig för att gå igenom din anmälan samt se hur vi går vidare. Om vi är överens om omfattning och pris och allt känns bra mellan oss så är det dags att skriva avtal.

Du fakturerar dina kunder och hanterar de inköp du gör mot kvitto. Vi gör resten!

Vill du göra mer så kommer vi överens om det. Enkelt kan man säga att det beror på vad du:

  • vill göra
  • kan göra
  • hinner göra

Tillsammans med dig kommer vi fram till vad som funkar bäst för dig!

Nej, inte alls! Vi sätter upp systemen så att det blir rätt när du ska fakturera kunder och när du hanterar dina kvitton du får när du gör inköp. 

Du kommer att få lära dig det du behöver kunna genom vår Startguide och filmer som du alltid har tillgång. 

Självklart hjälper vi dig! Det ingår alltid i GoEasy! 

Du får den hjälp du behöver för att du ska kunna göra det du ska göra i systemen. No worries!

Priser

Vad du kommer att betala beror på:

  • vilken typ av verksamhet du har
  • vad du vill ha hjälp med
  • samt mängden av bokföringsunderlag som skall hanteras

 

Du kan påverka priset om du väljer att göra fler moment själv utöver att fakturera dina kunder och sköta kvittohanteringen . 

Du kommer att få en faktura från oss i början av varje ny månad som gäller för den månaden. 

Om vi under innevarande månad utför något mer som inte ingår i det fasta priset, faktureras du för det på nästa månads faktura. Det är endast när du vill att vi ska göra något mer utöver vad som ingår i det fasta priset detta är aktuellt. Men som alltid sker det till ett fast pris.

Du har 20 dagar på dig att betala vår faktura. Alla kan missa någon gång, men skulle det hända flera gånger riskerar du att påföras en förseningsavgift på nästkommande faktura. 

Ja, vi har en månads uppsägningstid räknat från närmst kommande månadsskifte. Tack vare det kan du vara säker på att vi gjort det som ingår i ditt fasta pris samt att allt är i överlämningsbart skick om du väljer att gå vidare. 

Japp, det behöver vi. Men du kan vara lugn då vi har ett standardavtal som vi använder för alla våra kunder. Det du behöver göra är att läsa igenom avtalet och se att det stämmer med det som vi kommit överens om. Känns allt bra så signerar du det digitalt med Mobilt BankID

Det fasta priset gäller under pågående avtalsperiod. Inför varje nytt år kan priset komma att justeras enligt reglerna för prisjustering som finns i vårt standardavtal. Priset kan även komma att justeras under pågående avtalsperiod om det visar sig att den beräknade mängden redovisningsunderlag är lägre eller högre än vad som gällde vid avtalets start.

Bokföring

Absolut kan du byta till oss, det händer ofta! 

Om det skulle visa sig att den bokföring som gjorts tidigare, eller skulle ha gjorts tidigare har brister och du vill att vi fixar till det, ingår inte det i det fasta priset du får av oss. Du får ett separat fast pris på det som måste göras av så du ser vad det kommer att kosta. 

Men som alltid har vi endast fasta priser, så du vet vad det kommer att kosta innan du byter till oss.

Absolut! Det kan finnas många olika anledningar till varför man kommer efter med sin bokföring. Det händer hela tiden och inget som du ska må dåligt över, tycker vi!

Självklart kan vi hjälpa dig med att få ordning på allt igen. Utifrån vad som ska göras får du ett fast pris för vad det skulle kosta att komma ikapp med din bokföring. Därefter gäller det fasta priset per månad så länge du vill jobba med oss! 

Det är alltid du som ansvarar för bokföringen även om du tar hjälp. Självklart kan du vara trygg i att låta oss hjälpa dig så att det blir rätt och riktigt och du kan sova lugnt om natten. 

Vi är akutoriserade av Srf konsulterna.  Det är den ledande branschorganisationen för verksamma konsulter inom redovisning, lön och rådgivning. Du kan läsa mer om varför det är bra att anlita en aktoriserad redovisningskonsult här: Varför en Aktoriserad Redovisningskonsult?

Allt material som skapas, laddas upp eller per automatik kommer in i våra system lagras säkert i molnet av våra systemleverantörer och är tillgängligt hela tiden.

Fysiska underlag såsom kvitton och leverantörsfakturor som du får måste Du enligt lag spara i pappersform även om dessa har digitaliserats (laddats upp i våra system). Mer om detta kan du läsa på Skatteverket.

Ok, Jag Vill Bli Kund Och GoEasy!